Voor iedereen met een hobby.

HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 

Bruidstaart

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Bloemeke
Admin

PostSubject: Bruidstaart   Sat Jun 12, 2010 11:30 am

Bruidstaart

Allereerst zaag je uit dun triplex 3 cirkels, verschillend van grootte. Die schilder je in de gewenste kleur (in mijn geval wit). Evenals een rondhoutje dat straks door de taarten komt.

Dan maak je van fimo de basis voor de 3 taarten. Eerst maak je een bolletje die je voorzichtig plat duwt en dan rol je die op de kant om zo de kanten mooi recht te krijgen. Zorg dat de taarten een fractie kleiner worden dan de plateaus waar ze traks op komen te liggen.

Dan ga je de taarten versieren. Van een klein bolletje fimo voorzichtig een heel dun sliertje rollen en met mooie ronde bogen aan de zijkant aanbrengen. Tussen de bogen kunnen je eventueel nog een klein stipje van fimo aanbrengen.

Deze taarten kun je alvast bakken.

Aangezien het mij nog nooit gelukt is om witte fimo te verwerken zonder dat er vuil inkomt, heb ik deze taarten een laagje witte verf gegeven. Dit kun je mooi tussen de versierselen aan de de zijkant laten vloeien zodat het goed vastzit en je ook een mooie overgang krijgt.

Dan begin je met de roosjes. Van een klein stukje (1) roze fimo een dun sliertje (2) maken en dit met een glas platrollen (3). Als het te breed wordt eventueel aan een kant een stukje afsnijden. Dit plakje rol je voorzichtig op, terwijl je de onderkant een beetje bij elkaar drukt (4) . Eventueel met een cocktailprikker de "blaadjes" voorzichtig wat open maken. De onderkant van het roosje kun je eventueel wat bijsnijden met een scherp mesje (5).

Voor de blaadjes een lichte tint groen (1) gebruiken. Een kegeltje vormen (2) , platdrukken (3) en met een mes of cocktailprikker de nerven aanbrengen (4).

De roosjes en blaadjes bak ik apart. Ze zijn zo dun en klein dat ze bij mij de eerste keer verbrand waren. Als de oven voorverwarmd is, doe ik de roosjes en blaadjes erin, zet de oven uit zodat dat niet meer kan gebeuren als ik per ongeluk de tijd uit het oog verlies.

Dan ga je de roosjes en blaadjes op de taart lijmen.

Als alles goed vast zit boor je heel voorzichtig in het midden van de taarten een gat. Bij de bovenste taart niet helemaal doorboren maar probeer de bovenkant dicht te laten zitten.

Dan de grootste taart op het plateau lijmen Het stokje in het gat lijmen, hier overheen het tweede plateau schijven en vastlijmen dan de middelste taart, laatste plateau en kleinste taart.

Bovenop de taart lijmde ik een bruidpaartje dat ik kocht in een modelbouwwinkel en klaar is je bruidstaart.
Back to top Go down
View user profile http://hobbyhoekje.teamgoo.net

Bruidstaart
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1