Voor iedereen met een hobby.

HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 

Gebreid rugzakje

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Bloemeke
Admin

PostSubject: Gebreid rugzakje   Sat Jun 12, 2010 11:44 am

Gebreid rugzakje

Je hebt nodig:

- DMC 80, in de gewenste kleur voor het rugzakje

- DMC 80, een contrasterende kleur voor de koordjes

- breinaalden en haaknaald

- 3 kleine kraaltjes

Zet 17 steken op.

Brei 5 toeren recht.

6e toer: 2 averecht - 1 omslag - 2 averecht samenbreien (doe dit in totaal 4 keer en eindig met 1 averecht).

Brei daarna 42 toeren tricotsteek.

49e toer: 2 recht - 1 omslag - 1 afhalen - 1 recht en de afgehaalde steek er overheen halen (doe dit in totaal 4 keer en eindig met 1 recht).

50e toer: 3 recht - 11 averecht - 3 recht

51e toer: recht

52e toer: 3 recht - 11 averecht - 3 recht

53e toer: de eerste 2 steken afkanten. De gehele naald recht breien (=15 steken).

54e toer: de eerste 2 steken afkanten (recht), gevolgd door 3 recht, 7 averecht, 3 recht (= 13 steken).

55e toer: recht

56e toer: 3 recht - 7 averecht - 3 recht

Brei deze 2 toeren in totaal 3 keer

Tot slot 4 toeren recht en daarna recht afkanten.

Maak de zijnaden met kleine steekjes dicht. Het smallere gedeeltje aan het eind van je breiwerk is de klep.

Sluiting: maak midden op de klep een lusje en bepaald aan de hand daarvan de plek van het kraaltje voor de sluiting en zet die met een paar steekjes vast.

Haak voor de schouderbanden een koord van 60 lossen. Steek deze net boven de bodem aan de zijkanten van de rugzak en vervolgens in het midden aan de bovenkant (in de toer voor de klep).

Haak een sluitkoord van 50 lossen en rijg die door de gaatjestoeren. Lijm aan de uiteinden een kraaltje voor een mooie afwerking.

Ik heb dit patroon zorgvuldig gecontroleerd. Mochten er echter toch nog fouten of onduidelijkheden inzitten, dan hoor ik dat graag, zodat ik het kan aanpassen.
Back to top Go down
View user profile http://hobbyhoekje.teamgoo.net

Gebreid rugzakje
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1