Voor iedereen met een hobby.

HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 

Bordenkast

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Bloemeke
Admin

PostSubject: Bordenkast   Sat Jun 12, 2010 11:55 am

Bordenkast

Benodigdheden:

* 7 ijsstokjes
* 2 Gamma latjes
* 3 cockatilprikkers
* een stukje afwerklat van ong. 12 cm
* schuurpapier, lijm

Zaag alle onderdelen op maat :

7 ijsstokjes van 8 cm
2 zijkanten (gamma) van 8,2 cm rond hiervan 1hoek af
4 plankjes (gamma) van 6,2 cm
Schuur de onderdelen.
Plak nu de ijsstokjes met de zijkanten aan elkaar. Dit gaat niet echt gemakkelijk omdat de stokjes wat grof en ongelijk zijn. Plak daarna op de zijkanten de 2 plankjes waarvan de onderkant is afgerond. Laat dit drogen.

Vervolgens plak je de bovenste en onderste plankjes tussen de zijnkanten op de ijsstokjes. Het onderste plankje komt ten hoogte van de ronding van de hoek. Kijk eerst of de maat van de plankjes goed is voor je er lijm aan smeerd. Zoals ik al eerder schreef door de ijsstokjes word het een grover kastje. Niet alles zal echt recht lopen.
Daarna komen de 2 laatste plankjes. Dit met een tussenruimte van 2 cm.
Als alles droog is maak je de cockatilprikkers op maat. Er moet maar een heel klein stukje vanaf, dit kan met een schaar. Doe aan beide kanten wat lijm en plak het net boven de plankjes.
Als laatste heb ik de afwerklijst op maat gemaakt voor het bovenste plankje.
Schuur de overtollige lijm weg, lak het kastje af of schilder het. Ook kun je bij de poppenhuiswinkel kleine haakjes kopen en die aan de onderste plank bevestigen zo zou je kopjes eraan kunnen hangen. Of je schilderd het in een kleur van je keuze. Maak het wat oud met patina en maak er een tuinkastje voor aan de schuur van met wat oude potten en plantjes. Mijn eigen kastje hangt in de huiskamer met een kleine verzameling theepotjes.
Back to top Go down
View user profile http://hobbyhoekje.teamgoo.net

Bordenkast
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1